tisdag 18 augusti 2009

installationer - och grejer

Jag är numera folkskoleelev. Jag bor på andra våningen i Nyhuset, rum elva, tillsammans med Erik ifrån Falköping.

Vi bor rätt trångt, men klagar inte. En närhet har spridit sig i rummet - en närhet som bara två främlingar kan känna gentemot varandra.
Det är nervöst runt omkring området - det känns lite som den första dagen i lågstadiet, då man inte hade en aning om vilka man skulle umgås med, vad människor skulle tycka om en, vem man skulle bli kär i och allt annat. Det finns dock ett par olikheter mellan det som händer nu och det som hände när man var liten: min mamma är inte med mig, jag är äldre och jag har gått in med ett öppet sinne och utan en T-shirt med Turtles på.
Lärarna gör vad de kan för att öka gemenskapen i gruppen. Idag började vi dagen rätt tidigt, med att sätta oss på en buss och åka till Finnskogen, några mil ifrån den norska gränsen. Vi skulle vandra i skogen. Vi skulle njuta av Värmlands underbara natur och vi skulle insupa den Värmlands-finska kulturen som funnits där i flera år.

Det var faktiskt rätt intressant.

Nu vill Erik sova, därför avslutar jag inlägget här.

Nästa inlägg kommer att handla om Kalevala-pjäser och festen som ska äga rum på fredag.
För första gången i mitt liv ska jag supa med Värmlänningar - jag är fylld av förväntan.

1 kommentar: