söndag 6 juni 2010

Last report

Jag överlevde Arvika. Det är dagens sanning. En stor bedrift? Nej, antagligen inte, MEN jag överlevde, och det måste finnas en eller ett par som inte har gjort det, eller hur? Det gör det mer till en bedrift.
Meningen med den här bloggen skulle vara att jag skulle använda den till att kommunicera med resen av världen, utanför den kompakta massa av skog, berg och trångsynthet som ofta kallas Värmland.
Första konstaterande: Bloggen har inte fyllt sin funktion. Det är inte bloggens fel, tvärtom - jag har varit alldeles för dålig med att skriva. Jag ber om ursäkt för det, du som läser det här.
Man kan ju, om man vill, undersöka det faktum att jag inte har skrivit så mycket, men det skulle kräva en granskning över vad jag har gjort i tio månader, men det skulle kräva alldeles för mycket tid och bloggutrymme.
Alltså, fy på mig. Jag har inte skrivit. Usch.

Jag har ändå levt tio månader i Arvika, det är som sagt en bedrift.

Om två veckor flyttar jag till Malmö, därför tänkte jag starta upp ett helt nytt bloggprojekt som ska tillhöra det här huvudprojektet, döpt till "Die Lebensraum-projekt".

Upplägget är enkelt: Jag kommer att skriva om min vistelse i Malmö, precis som jag SKULLE har skrivit om min vistelse i Arvika, och eftersom jag kommer att ha bloggat från två helt olika städer så måste projektet få ett klatschigt namn som för tankarna till annektering av nya platser, därför "Die Lebensraum-projekt".

Men hörrni, nu är jag trött, men vi hörs väl?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar